Groei zoals jij dat wil, met de steun van een daadkrachtig netwerk
Lokale belastingadvies- en administratiekantoren blinken uit in een persoonlijke aanpak en staan dicht bij klanten. Dit is hun kracht en onderscheidt hen van de grotere kantoren. De keerzijde is dat tijd en middelen om te investeren in groei ontbreken, en dat de continuïteit op het spel staat.
De unieke formule van BANVO combineert het beste van twee werelden. Met ons netwerk als basis hebben belastingadvies- en administratiekantoren de ruimte om te groeien en zekerheid voor later. Tegelijkertijd behouden ze hun persoonlijke karakter en eigen identiteit.
Je sluit je aan bij een groeiend landelijk netwerk met kennis en ervaring op het gebied van organisatie, personeel en automatisering
Voordelen
Dezelfde mogelijkheden als de grote kantoren
Als lokaal belastingadvies- of administratiekantoor heb je niet dezelfde slagkracht als de grote kantoren in de markt. Het gebrek aan tijd en middelen maakt je minder aantrekkelijk voor grote samenwerkingspartners, zoals ICT-leveranciers of hogescholen. Toch zijn die samenwerkingen cruciaal om te groeien, bijvoorbeeld op het gebied van IT en recruitment.
Door samen op te trekken worden belastingadvies- en administratiekantoren interessanter voor samenwerkingspartners. BANVO maakt onder andere (prijs)afspraken om kosten te drukken en investeert in de toekomst. Hierdoor beschikken BANVO-belastingadvies- en administratiekantoren over de middelen en kennis om hun dienstverlening te optimaliseren en te innoveren, waardoor ze voorop kunnen blijven lopen.
Voorbeelden samenwerkingsgebieden
- Software, om tijdrovende processen, zoals boekhouding, te vergemakkelijken en te versnellen;
- Hardware, zodat personeel tegen een goede prijs kan werken met de beste apparatuur;
- Hogescholen, om studenten warm te maken voor een carrière in de financiële dienstverlening bij belastingadvies- en administratiekantoren;
- Recruitment, om belastingadvies- en administratiekantoren te helpen nieuw personeel te vinden.
Dit geldt overigens ook voor specifieke specialismen binnen de financiële dienstverlening. Door de grootte van het netwerk is er specialistische, financiële kennis aanwezig voor bijvoorbeeld agrarische, medische en horecaklanten.
Meer zichtbaarheid op de arbeidsmarkt
Veel talenten in de financiële sector hebben zichzelf als doel gesteld om bij een groot accountantskantoor te werken. Bij de studenten leeft de gedachte dat daar meer mogelijkheden zijn dan bij een belastingadvies- of administratiekantoor en dat er interessantere secundaire arbeidsvoorwaarden worden geboden.
Maar niets is minder waar. Bij belastingadvies- en administratiekantoren heb je meer verantwoordelijkheden, meer doorgroeimogelijkheden en is het contact met klanten warmer en persoonlijker. Het is een ideale plek voor financieel talent.
Om nieuwe talenten bewust te maken van de kansen binnen belastingadvies- en administratiekantoren, is het noodzakelijk om onze stem te laten horen binnen scholen. Een stem die vertelt wat werken bij een belastingadvies- of administratiekantoren inhoudt en waarom een stap naar een kleiner kantoor juist zo interessant is. Het invloedrijke netwerk van BANVO is inmiddels een grote naam in de financiële wereld. En dat werpt zijn vruchten af. We zien steeds meer financieel talent kiezen voor een stap naar een BANVO-kantoor.
Tegelijkertijd kunnen we dankzij samenwerkingspartners makkelijker tippen aan de voorwaarden die grotere kantoren stellen. Door onder andere te digitaliseren creëren we een werkplek die voor de talenten van nu niet meer dan normaal is. BANVO kan je daarbij helpen.
Investeren in behoud gekwalificeerd personeel
Het binnenhalen van gekwalificeerd personeel verdient met recht veel aandacht. Maar het behouden ervan is minstens zo belangrijk. Bij BANVO investeren we in het werkgeluk van personeel, op verschillende manieren. We bieden opleidingen aan, zorgen voor een goede onboarding en investeren in gesprekscyclussen. Met de BANVO-app kan jouw personeel binnenkort zelfs zelf gesprekken inplannen, opleidingen bekijken en zijn of haar loopbaanpad inzien.
Behoud van de eigen identiteit
De kracht van belastingadvies- en administratiekantoren ligt in hun persoonlijke aanpak. Dit is de kern van hun service en wat hen onderscheidt in een competitieve markt. Klanten waarderen de persoonlijke aandacht en op maat gemaakte oplossingen die ze ontvangen, terwijl het personeel zich prettig voelt in een werkomgeving die bekend staat om zijn betrokkenheid en informele sfeer.
Bij BANVO begrijpen we dat deze persoonlijke aanpak van onschatbare waarde is. Daarom zorgen wij ervoor dat belastingadvies- en administratiekantoren die zich aansluiten, hun eigen identiteit kunnen behouden. Dit betekent concreet dat er geen naamswijzigingen of ingrijpende veranderingen in de processen plaatsvinden. Aangesloten kantoren blijven precies zoals ze zijn – het vertrouwde adres voor je klanten, met de persoonlijke service en betrokkenheid die zij van jou gewend zijn. En dat blijft zo. Als onderdeel van BANVO worden belastingadvies- en administratiekantoren nooit verkocht.
Meer zekerheid voor de toekomst
Een van de grootste zorgen van veel eigenaren van belastingadvies- en administratiekantoren is de continuïteit van hun bedrijf. Zonder een opvolgingsplan kan de overdracht van het bedrijf een complex en onzeker proces worden. BANVO biedt een oplossing voor deze uitdaging.
Vanuit het netwerk vindt BANVO de meest geschikte opvolging. Met behulp van begeleiding waarborgen we een soepele overgang van het bedrijf. Het belang van klanten en personeel staat daarbij voorop. Ook tijdens en na de overdracht via BANVO behoudt het kantoor zijn eigen identiteit en naamsbekendheid. Bovendien blijft de eigenaar altijd betrokken om te ondersteunen waar nodig.
Verkoop het kantoor voor meer dan het waard is
Door een slimme overnameregeling van BANVO weten eigenaren van belastingadvies- en administratiekantoren meer uit hun kantoor te halen dan bij andere overnames. Dat gebeurt aan de hand van het BANVO-model. Bij de start richten BANVO en de eigenaar (verkoper) samen een nieuw kantoor (NEWCO) op. Daarna volgen de betalingen in drie fases:
- Bij de start: men ontvangt 60% van de waarde direct, en houdt 40% van de aandelen in het nieuwe kantoor;
- Na 2 jaar: de resterende 40% van de waarde wordt uitgekeerd op basis van een herberekening van de waarde van het kantoor;
- Na 6 of meer jaar: men verkoopt de laatste 40% aandelen.
Deze aanpak geeft eigenaren de mogelijkheid de initiële waarde van hun kantoor te verhogen onder de vleugels van BANVO. Die groei vertaalt zich later in een hogere uiteindelijke opbrengst bij de verkoop, ver boven de oorspronkelijke waarde van het kantoor.
Het aansluiten bij BANVO als kantoor dat garandeert continuïteit. Continuïteit voor het personeel en voor de klanten. Maar ook de opvolging die is daardoor direct een stukje beter geregeld.
Vincent Heemskerk - Administratiekantoor Koppeladvies
Plan eenvoudig een online gesprek in
Nieuwsgierig geworden?
We komen graag in gesprek om kennis te maken. Plan via Microsoft Bookings eenvoudig een afspraak op een moment dat het jou uitkomt.